BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Lietuvos mokyklose ir darželiuose minima Europos sveikos mitybos diena

Lapkričio 8-oji - Europos sveikos mitybos diena. Jau tapo tradicija, kad šią dieną nacionalinis projektas „Sveikatiada” bando atkreipti mokinių dėmesį į tinkamą mitybą bei sveiką gyvenseną, o Vilniaus sveikatos visuomenės biuras paskelbė jau antrus metus iš eilės sėkmingai ikimkyklinėse įstaigose vykdomo konkurso „Vitaminizuotas 2012″ rezultatus.

Projektas „Sveikatiada” - tai Socialinė iniciatyva, kuria siekiama formuoti sveikos mitybos ir fizinio aktyvumo įgūdžiais pagrįstą kultūrą mokyklose. Ypatingas dėmesys šiame projekte skiriamas mokyklų bendruomenėms, kurios kviečiamos smagiai ir moksleiviams patraukliomis priemonėmis ugdyti supratimą apie mitybą ir fizinį aktyvumą.

Mokiniai, minėdami šią dieną, organizuoja renginius, diskusijas, konkursus ir įvairias varžytuves sveikos mitybos tema. Debatuose apie mitybą jie diskutuoja apie tinkamą ir netinkamą maistą, kuria savo mitybos taisykles ir sudarinėja „Sveikos mitybos dienos meniu”. Taip pat vaikai atlieka apklausas, bandydami išsiaiškinti mokyklos bendruomenės narių bei artimųjų mitybos įpročius. Sužinoję apie netinkamus artimųjų mitybos įpročius mokiniai galės skatinti aplinkinius juos keisti.

Pasak „Sveikatiados” projekto vadovės, pernai sveikos mitybos dienos renginius organizavo 121 mokykla. Juose dalyvavo net 462 mokytojai ir daugiau nei 11 tūkstančių mokinių. Šiemet „Sveikatiados” dalyvių skaičius išaugo, pastebimas vis didesnis mokinių susidomėjimas sveiku gyvenimo būdu, todėl tikimasi dar aktyvesnio jų dalyvavimo”.

Minėdami šią dieną praėjusiais metais mokiniai buvo ypač aktyvūs ir kūrybingi: rengė konkursus bei pusryčių valgymo akcijas, kūrė maisto produktų skulptūras, organizavo įvairiausius žaidimus. Į diskusijas apie tinkamos mitybos bei aktyvaus gyvenimo būdo svarbą buvo įtraukta visa mokyklos bendruomenė, nepamirštant ir mokytojų. Jie patirties šia tema sėmėsi konferencijose bei diskusijose.

Europos sveikos mitybos diena minima ir vaikų darželiuose. Lapkričio 8-ąją Vilniaus visuomenės sveikatos biuras paskelbė jau antrus metus iš eilės sėkmingai vykdomo konkurso „Vitaminizuotas 2012″ rezultatus, kuriame dalyvavo nemažai Vilniaus miesto, Vilniaus ir Šalčininkų rajonų ikimokyklinio ugdymo įstaigų.

Vaikų ir jaunimo sveikatos priežiūros specialistės Julijos Meišimės teigimu, mažieji konkurso dalyviai dar kartą įrodė, kad maitintis taisyklingai ir tinkamai visai nesunku, tereikia tik šiek tiek žinių, noro ir be abejo, suaugusiųjų pagalbos. Jiems patinka gaminti, jie domisi tinkama mityba ir labai skaniai ir noriai suvalgo savo pagamintus patiekalus. Pasak specialistės, visai netiesa, kad vaikai nemėgsta daržovių, vaisių ar kitokių naudingų maisto produktų. Greičiausiai, nemokame jų sudominti.

Vaikų ur jaunimo sveikatos priežiūros specialistė pateikia keletą naudingų patarimų kaip paskatinti vaiką valgyti tai, kas naudinga:

1. Įtraukite mažus vaikus į maisto gamybos procesą: paveskite jiems nesudėtingus gamybos darbus. Nustatyta, kad naminis ir su vaikų pagalba pagamintas maistas mažiesiems yra daug skanesnis ir jie gana noriai tai suvalgo.

2. Puoškite, dekoruokite patiekalus, pasitelkite fantaziją! Estetinis vaizdas ne ką mažiau svarbus veiksnys, žadinantis arba slopinantis vaiko apetitą.

3. Rodykite gerą mitybos pavyzdį, nes vaikai visus mitybos įpročius (tiek gerus, tiek blogus) semiasi šeimoje. Juk ne veltui sakoma, kad vaikai daro ne tai, kas jiems sakoma, o tai, kas rodoma.

4. Akcentuokite, kad produktai iš bazinės piramidės grupės yra naudingiausi ir juos būtina valgyti kasdien.

5. Maistas visada turi būti šviežias, nes tik tokiame yra daugiausia vitaminų ir mikroelementų, ko negalime pasakyti apie pusfabrikačius.
6. Niekada nevalgykite patys ir patarkite savo vaikams to nedaryti, kai esate blogos nuotaikos, suirzę, nepatenkinti, nes visa tai trukdo normaliam bei sklandžiam virškinimui.

7. Gerkite patys ir mokykite vaikus gerti vandenį - be angliarūgštės, be sintetinių dažiklių, cukraus ir kitų kenksmingų priedų, o tik paprasčiausią vandenį, kuris yra gyvybės šaltinis kiekvienai mūsų kūno ląstelei. Juk mūsų organizme nėra gazuoto vandens, nėra saldžių vaisvandenių - jų organizmas negamina, jose nevyksta jokie biocheminiai procesai. Tad mums būtinas tik vanduo!

8. Nei vienas maisto produktas nėra blogas, svarbu tik suvartojimo kiekis ir dažnumas.

9. Jei vaikai nevalgo žalių daržovių - virkite sriubas, troškinkite arba atvirkščiai - jei vaikai nemėgsta jų termiškai apdorotų - duokite žalias.

10. Venkite vaikus maitinti dešrelėmis (nors labai dažnai jos yra labai mėgstamos) ar kitais pusfabrikačiais, nes maistinė tokių produktų vertė yra menka, o augančiam vaiko organizmui būtina gauti kuo daugiau skirtingų maistinių medžiagų.

11. Visiškai uždrausti mažiems vaikams saldumynų negalima, norint suformuoti taisyklingus jų mitybos įpročius. Kur kas išmintingiau tiksliai nustatyti laiką, kada galima valgyti saldumynus: po pusryčių, pietų, per šventes, išvykas, gimtadienius ir pan. Žinoma, saldumynai turi būti vartojami nedideliais kiekiais.

Bernardinai.lt

Patiko (0)

Rodyk draugams

Rašyti komentarą

Tavo komentaras