BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Jonas Navickas. Elektrinės svajonės tampa realybe

Kur gi daugiau kalbėti apie elektromobilius, jei ne riedant viename jų Vilniaus gatvėmis? Už vairo - Jonas Navickas, kartu su kolegomis sukūręs naują elektromobilių technologiją ir jau sulaukęs užsienio investuotojų dėmesio. O viskas prasidėjo pries kelerius metus viename Kauno garaže.

Kaip užsikrėtėte aistra elektromobiliams?

Su draugais nuvažiavome į vieną automobilių parodą, kur išvydome norvegų sukurtą ektromobilį. Grįžę į Lietuvą su draugais nusprendėme, kad ką nors panašaus galime sukonstruoti ir Lietuvoje. Laikui bėgant, kitus entuziazmas apleido ir aš likau vienas įgyvendinti šią idėją. Tuo metu Lietuvoje niekas nebandė kurti elektromobilių, tad teko suburti naują komandą, kuriai vadovauti ėmėsi Marius Gervė, kuris jau anksčiau su kolegomis Kauno technologijos universitete bandė kurti elektrinį variklį.

Taigi prieš pradėdami jau žinojote šį tą apie elektrinius variklius?

Pati pradžia buvo 2009 metais ir galvojome viską pradėti visiškai nuo nulio, tačiau vėliau pasvarstę supratome, kad mums pradedantiesiems tai būtų per didelis užmojis, todėl įsigijome „Ford Connect” automobilį, kurio bazė tapo mūsų naujojo elektromobilio pamatu. Mes nusprendėme kardinaliai pakeisti jo išvaizdą ir įdėti savo kurtą elektrinį variklį. Taip atsirado „JonElis”.

Tačiau po pirmųjų bandymų, supratome, kad mūsų produktas dar neišbaigtas, todėl užsidarėme laboratorijoje ir tobulinome jį dar dvejus metus ir praėjusiais metais jau galėjome pasiūlyti vairuotojams įprastą kurą pakeisti elektra. Ir ne tik - sukūrėme dar galingesnius variklius, kuriuos galima naudoti didesnėse transporto priemonėse - viešajame transporte ir krovininiuose automobiliuose. Štai, kad ir mūsų transportavimo įmonėje „Green Express” prekes vežiojame elektra varomais krovininiais autobusais.

Kuo išskirtinis tas jūsų sukurtas variklis?

Juo susidomėjo net LG atstovai - buvo atvykę į Lietuvą ir siūlo bendradarbiauti. O pati elektrinio variklio sistema unikali tuo, kad mes sugebėjome su žema įtampa išgauti labai daug galios, t.y. elektros įtampa transporto priemonėje nepavojinga nei žmogui, nei aplinkai. Štai kiti elektromobiliai, kuriuos mes tyrinėjome, yra važinėjančios elektros kėdės. Ypač garsusis „Tesla” yra labai pavojingas, tad jeigu kas galvojate apie šį automobilį, pagalvokite ir apie savo bei aplinkinių saugumą.

O mūsų sistemoje - nedidelė elektros įtampa, labai paprastas pajungimas ir technikos programavimas. Tokia elektrinio variklio technika yra tokia ilgaamžė, kad su ja nuvažiuosi mažiausiai kelis šimtus tūkstančių kilometrų, o prireikus lengvai ir greitai ją galima bus permontuoti iš vieno automobilio į kitą.

Tiesa, vieną minusą elektromobilis turi. Ant jo labai pyksta šunys. Mano šuo iki šiol nepripranta prie tos keistos tylos ir man pajudėjus iš kiemo ar grįžus namo, visada aploja. Šunys matyt kaip ir žmonės - taip pripratę prie triukšmo, kad tyla tiesiog glumina. Aš ir pats anksčiau važinėdavau įsijungęs radiją visu garsu, bet kai sėdau prie elektromobilio vairo, supratau kaip gera tyloje riedėti miesto gatvėmis.

Ar Lietuvos vairuotojai jau domisi naujuoju elektriniu varikliu?

Pasiūlę savo elektrinį variklį Lietuvos vartotojams, susidūrėme su skaudžia realybe - lietuviai pirmiausia klausdavo kada jis atsipirks. Argumentai apie tai, kad elektromobilį renkiesi dėl švaresnės aplinkos, mažesnės žalos gamtai ir tylos - čia negalioja. Taip ir norisi tokių paklausti ar prie namų statydami šiltnamį, mes tikimės, kad jis kažkada atsipirks? Gal nebent tavo vaikams. O elektromobilį naudoji kone kiekvieną dieną ir nuvažiuoji po keliasdešimt kilometrų - žiūrėk, per penkis metus jis ir atsipirko. Aišku, lietuvis skaičiuoja kitaip - naudotas automobilis kainuoja kelis tūkstančius litų, o dar galima pigesnio baltarusiško dyzelinio kuro įsigyti.

O juk važinėti ir nekenkti gamtai pirmiausia yra tiesiog smagu. Be to, šiukšles rūšiuojame, tačiau automobilių tarša nesirūpiname, nors jie ir teršia bene labiausiai. Pažiūrėkite kaip greitai garažas prisipildo mirtinai pavojingomis išmetamomis dujomis, o tada atkreipkite dėmesį kiek gatvėse automobilių tą taršą paleidžia į aplinką. Be to, ar pagalvojote apie tai, kad tik įprastame variklyje tik 25-30 procentų sudeginto kuro virsta energija? Visa kita tiesiog iškeliauja per išmetamąjį vamzdį.

Ir vis dėlto, tiems kurie svarsto pirkti naują automobilį ir žiūri tik ekonominio intereso, galiu pateikti paprastą pavyzdį - automobilio perdarymas iš benzininio į elektrinį kainuos tiek, kiek kainuoja jūsų norimas automobilis ir dar 50 000 litų. Tačiau tada jums niekada gyvenime nebereikės užsukti į degalinę, keisti tepalų ir tokios transporto priemonės priežiūra bus minimali. O gal dar norite pabandyti atspėti kokios kuro kainos bus po dešimtmečio? Gal tiesiog užteks prisiminti kiek litras bet kurio kuro kainavo prieš penkerius metus ir nuomonė apie iš pirmo žvilgsnio brangius elektromobilius pasikeis.

Bernardinai.lt

Patiko (0)

Rodyk draugams

Komentarai (1)

Darius2013-03-15 12:24

Ne verta lietuviui aiškinti apie aplinkos tausojimą ir kitus NATŪRALIUS dalykus. Mūsų šalyje dėja tik “ant popieriaus” prirašyta daug gražių dalykų, daug esam ratifikavę taprtautinių konvensijų, bet net nežinom kas jose rašoma, juk svarbiausia ČIA, DABAR, PIGIAI IR DAUG….na dar būtina pridėti, KAD BŪTŲ MANDRIAU NEI KAIMYNO. Dėja, gaila tokių siauraprotiško mąstymo žmonių, bet laikas padarys savo, juk niekas amžinai negyvena…..

Rašyti komentarą

Tavo komentaras