BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Išbandytos gamtos pamokos Kamanų rezervate

Kamanų valstybiniame gamtiniame rezervate rugpjūčio 25-26 dienomis įvyko pirmoji gamtos stovyklėlė „Pamokos gamtoje”. Akmenės gimnazijos 12 šeštokų su biologijos mokytoja Irena Zubavičiene mokėsi atskirti pelkės augalus ir iš arčiau pažinti upinį bebrą, jo gyvenamąją aplinką bei mitybos ypatumus. Visi dalyviai buvo suskirstyti į tris grupes. Šias pamokas mokytoja pasirinko iš Kamanų pamokų paketo, kuris du kartus buvo pristatytas Telšių ir Šiaulių apskričių pedagogams.

Stovykla prasidėjo ketvirtadienio popietę ir mokiniams buvo pristatytos rezervato lankymo taisyklėmis bei drausmė stovyklos metu. Po to stovyklos dalyviai pasiruošė nakvynės vietas, apžiūrėjo stovyklavietę. Įsikūrus, prasidėjo pirmoji pamoka - „Bebras”. Pamokos užduotys leidžia mokiniams pažinti upinį bebrą, jo biologiją, mitybą, statinius, įvertinti jo reikšmę ekosistemoms. Stovyklautojai mokėsi atskirti bebro namą nuo užtvankos, atpažinti jo pėdsakus, maitinimosi takus, apžiūrėjo apgraužtus medžius ir šakeles. Po pirmosios pamokos dalies vadovė su mokiniais susiruošė virti ant laužo vakarienę. Vakarop, po skanios šiupininės, vaikai su mokytoja I. Zubavičiene išsiruošė į naktinį žygį - stebėti patį gyvūnėlį. Deja, entuziastams nepavyko pamatyti žvėrelio. Iš arti stebėti bebro gyvenimą yra labai sudėtinga, čia labiausiai praverčia geležinė kantrybė ir tyla.

Antroji saulėta stovyklėlės diena prasidėjo mieguistai, nes stovyklautojai visą naktį nemiegojo, laukdami ateinančio „girinio” arba „pelkių senio”… Išsibudinti padėjo mokytojos ant laužo paruoštos kiaušinienės kvapas ir skonis. Sočiai papusryčiavę, vaikai išsiruošė dar vienai pamokai - „Pelkės augalai”. Pamokos metu mokėsi atpažinti pagrindinius pelkės augalus, jų prisitaikymą augti pelkėje. Eidami Kamanų rezervato mokomuoju taku, pamokos dalyviai stebėjo 9 pasirinktus pelkės augalus (paprastąją spanguolę, siauralapę balžuvą, pelkinį gailį, juodąją varnauogę, baltąją saidrą, kupstinį švylį, pelkinę liūnsargę, avietę tekšę bei viksvą), taip pat susipažino su pelkės uoginiais augalais. O kaip aukštapelkėje be kimino?! Kiminai - tai baltosios samanos, kurios savo kilimu užkloja paviršių ir augina aukštapelkę. Pamokoje mokiniai mokėsi atskirti kiminą nuo samanos, sužinojo įdomių faktų apie kimino panaudojimą senovėje. Grįžus iš mokomojo tako, mokytojos iniciatyva stovyklautojai turėjo prisiminti išmoktus augalus ir atpažinti iš paveikslėlio. Tie, kurie neatpažino iš pirmo karto, turėjo apibėgti aplink Kamanų informacinį stendą 25 kartus. Du berniukai išbandė šią užduotį.

Po įgytų žinių, prie laužo vyko atliktų pamokų aptarimas. Kiekviena grupė turėjo pristatyti pamokų rezultatus, pasidalino įgytomis žiniomis.

Visi vaikai labai džiaugėsi, turėję galimybę dalyvauti gamtos stovykloje ir tikino, jog mielai dalyvautų dar kartą.

Norėtume padėkoti biologijos mokytojai Irenai Zubavičienei už iniciatyvą surengti pirmąją gamtos pamoką Kamanų rezervate. Džiugu, kad Akmenės gimnazija pirmoji pradėjo organizuoti ir vykdyti gamtos pamokas natūralioje gamtoje.

Kamanų valstybinio gamtinio rezervato direkcijos informacija

Patiko (0)

Rodyk draugams

Rašyti komentarą

Tavo komentaras