BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Gripas: saugokis obuoliu, o ne citrina!


  Foto (c) ir biografija utena-on.lt

Lietuvaičius, o ypač Klaipėdiečius užpuolė gripas. Gripo epidemija dar neskelbiama, bet prognozuojama, jog šių metų gripas bus stipresnis ir žalingesnis nei praeitų.

Kaip apsisaugoti nuo gripo ar pasveikti juo susirgus, kad nebūtų komplikacijų?

Biologijos mokslų daktarė Eugenija Šimkūnaitė duoda gerų patarimų. “Jokia naujiena, kad susirgus gripu reikia žymiai daugiau vitamino C. Dar vitamino vardo nežinojo, o šią tiesą išmanė: ligonį girdydavo spanguolių sultimis, bruknių vandeniu, duodavo kopūstų raugo ar raugintų kopūstų, žinoma atnešdavo atšildytų šermukšnio vaisių, laukinių ar antaninių obuolių. Gerdavo gerokai praskiestą skystį, čiulpdavo obuolius ar šermukšnio vaisius - ir sveikdavo be jokių komplikacijų. Daugelis šių paprastų ir labai gerų priemonių nutolo nuo mūsų. Vienų neturime, kitų iš puikybės vengiame, negi ieškosi sušalusio laukinio obuoliūkščio, jei gali nusipirkti citrusinį? O pasirodo, ne tas pat - obuolys mūsų organizme beveik nepalieka jokių neigiamų pėdsakų, o citrusiniai, ypač citrina ar greipfrutas, labai pradrasko inkstus, skatina alergiją.”

Mokslų daktarė ragina atsargiau elgtis ir su česnaku bei svogūnu. Tai vis dėl juose esančio kalcio oksalato, kurio dideli kiekiai gali organizmui pakenkti. Atsargiau patartina žiūrėti ir į rabarbarus, įvairias rūgštynes, neprinokusius agrastus, kiškio kopūstus, granatus… “Jie kimšte prikimšti kalcio oksalato, ir sudrasko mūsų inkstus ne menkiau už katės nagus. Jei jų kiek daugiau - skatina akmenliges, “druskų” kaupimąsi sąnariuose, greitina senėjimą ir sklerozę. Brudų brudai!”

Vietoje česnako ir svogūno E. Šimkūnaitė pataria geriau rinktis garbingąją kryžmažiedžių giminę - įvairius kopūstus, ropes, griežčius, krienus, piktžolėlę čiužutę, taip pat garstyčias, ridikus. Jie taip kaip česnakai ar svogūnai pasižymi daug sieros turinčiu eteriniu aliejumi, bet užtat priešingai - neturi kalcio oksalato.

Vitamino C yra visuose žaliuose lapuose. Būtina pabrėžti, jog tinka tik švieži lapai ir daržovės. Daug vitamino C turi ką tik nuskintas agurkas, tačiau valandą pagulėjęs krepšyje ar prekybos centre jokiu vitaminingumu nepasižymi.

Mokslų daktarė perspėja, kad vitamino C negalima naudoti didelėmis dozėmis. “Pridėkime dar, kad vitaminas C - stipri ir gana agresyvi rūgštis, o mūsų organizmas silpnai šarminis, bus visiškai aišku, kodėl didelės šio vitamino vienkartinės dozės skatina jo visišką ar labai didelį atmetimą, išskyrimą su šlapimu. Paradoksas, bet faktas - kuo didesnis vitamino C ar jo koncentratų dozes skiria, tuo menkesnis rezultatas”.

Būtent todėl vitamino C reikėtų organizmui teikti mažomis dozėmis, tačiau nuolatos (pavyzdžiui kartu su daržovėmis) ir atsisakyti stiprių koncentruotų vitamino C šaltinių - tabletės, vitaminingų sulčių ir kitų “vitaminų bombų”.

Parengta pagal E. Šimkūnaitės patarimus išspausdintus knygoje “Sveiko gyvenimo receptai”.

Rodyk draugams

Komentarai (7)

j.2009-02-10 12:58

na va, dabar žinosiu. +1

vjusta2009-02-10 14:42

o maniau, kuo daugiau tuo geriau :D

Amanga2009-02-10 15:24

O aš taip megstu citrusus… :(

Siggy2009-02-10 17:55

O jei laikaisi dietos ir nevalgyt greipfrutų neišeina,nes jie lieknina? ;D labai blogai jegu per kokais dvi dienas vieną suvalgai?

Lulilo2009-02-14 23:53

nemažai vitamino C, man rodos, turi erškėtuogės, keliasdešimt kart daugiau, nei serbentuose ir keliais šimtais kartų daugiau nei citrinose, žinoma, jei neklystu…

Badas2009-03-02 21:02

as tai kai tik susergu gripu man fastum gelio labiausiai prireikia, nes iskart raumenu skausma numalsina

adas2009-11-24 18:30

man tai kojas pakaitint ir sweikas
;;;;;;;;)))))))))

Rašyti komentarą

Tavo komentaras