Kas čia? Šio puslapio pagalba gali išsaugoti įrašą tolimesniam naudojimui, arba parodyti savo draugams per socialinius tinklus. Pranešimą apie įrašą galima nusiųsti ir el. paštu.

Kur norite publikuoti?

Nusiųsk draugui el. paštu

E-mail It
2010-11-08

P-stop! Moksleiviai už Baltijos jūros ekologiją!

Publikuota: Ekologija, Jūra, Visuomenė

Šiuolaikinė mokykla - kūrybingų ir aktyvių jaunų žmonių kalvė. Taip mano tie, kurie susiję su mokykla, jos gyvenimo realijomis, taip manome ir mes, šiuolaikinis jaunimas. Klaipėdos „Žaliakalnio” gimnazija taip pat gali pasidžiaugti kūrybingais, turinčiais pilietinę savimonę ugdytiniais, kurie kasmet dalyvauja įvairiuose projektuose, konkursuose, rodo puikias dalykų žinias, gebėjimus.

Praėjusiais mokslo metais baigėme vykdyti tarptautinį projektą „P-stop”, kurio idėja buvo patyrinėti Baltijos jūros ekologiją, paieškoti iškilusių problemų sprendimo būdų.

Vyresniųjų klasių mokiniai labai aktyviai įsijungė į projektą ir parodė, kad jaunam klaipėdiečiui rūpi Baltijos jūros ir jos pakrantės ekologijos problemos.

Problemų paieškos ir jų sprendimas pareikalavo iš mūsų daug pastangų. Pirmiausia buvo tyrinėjama, kas yra eutrofikacija, kokios jos priežastys, kokia situacija mūsų regione ir Baltijos jūroje. Siekdami kuo geresnių rezultatų, tikslesnių duomenų naudojomės įvairiais informacijos šaltiniais: internetu, mokomąja medžiaga, moksline literatūra. Taip pat į gimnaziją buvome pasikvietę specialistų - KU profesorių S. Oleniną ir Jūrinių Tyrimų Departamento darbuotoją Aistę Kubiliūtę. Jie skaitė įdomias ir turiningas paskaitas Baltijos jūros ekologijos tema, atsakė į mokinių užduodamus klausimus. Susitikimo metu vyko aktyvi diskusija.

Vis dėlto teorija be praktikos negali visapusiškai atspindėti ekologinės situacijos susidariusios Baltijos jūroje ir jos pakrantėse, todėl nuvykome į Jūrinių Tyrimų Departamentą, kur sužinojome apie P(fosforo) koncentracijos matavimo būdus vandens ekosistemose. Klaipėdos miesto nuotekų valykloje tyrinėjome, ar efektyvus valymo įrenginių, šalinančių P(fosforą) iš nuotekų, darbas. Siekdami sužinoti Klaipėdos gyventojų nuomonę apie vandens žydėjimą paplūdimiuose, Danės upėje, jiems žinomas šio proceso priežastis, kalbinome miesto gyventojus ir jos svečius. Interviu su ekologais metu buvo pristatyti šios problemos sprendimo būdai.

Sužinoję, kad viena iš pagrindinių eutrofikacijos priežasčių yra skalbimo miltelių, kurių sudėtyje yra P(fosforo), naudojimas buityje, mes išanalizavome visų prekybos centruose parduodamų priemonių etiketes ir sužinojome, kiek procentų fosforo yra jų sudėtyje. Šio darbo rezultatai mus labai nustebino, todėl norėtume atkreipti visuomenės dėmesį į žalingą naudojamų skalbimo miltelių poveikį. Taip pat norėtume kreiptis į aukštesnes instancijas, nuo kurių ir priklauso šios produkcijos importas į mūsų šalį, skatindami pasirūpinti žmonių sveikata ir išimti iš prekybos kenksmingus skalbimo miltelius.

Mokslininkų teigimu, eutrofikacija mažina deguonies koncentraciją vandenyje, dėl ko sumažėja vandens ekosistemų bioįvairovė. Praktiškai tirdami vandens skaidrumą, lyginome jo grafikus ir apibendrinę gautą informaciją nustatėme, jog vandens žydėjimas Baltijos jūroje vyksta didžiuliais mastais. Šio proceso pagrindinė priežastis - tai trąšos, kurių sudėtyje yra azoto ir fosforo, bei detergentų kartu su buitinėmis nuotekomis patekimas į Baltijos jūrą. Taigi, fosforo buvimas vandenyje kelia vis didesnį pavojų Baltijos jūros ekologijai.

Mūsų atlikto projekto tikslas - parodyti kiekvienam Klaipėdos regiono gyventojui, kad nuo jų neatsakingo ar abejingo požiūrio į perkamas skalbimo priemones priklauso Baltijos jūros, jos gyvųjų organizmų ateitis. Taip pat skatinti aukštesnes instancijas aprūpinti mūsų vidaus rinką tik ekologiška produkcija.

Mes, „Žaliakalnio” gimnazijos tarptautinio projekto „P-stop” dalyviai, dėkojame visiems, kurie padėjo vykdant šį projektą, o ypač Klaipėdos Jūrinių Tyrimų Departamento Hidrochemijos skyriaus vedėjai Galinai Garnagai.

Projekto dalyviai: Malvina Rusu, Aleksandra Antanovič, Tamara Šavliukevič.
Projekto vadovai: biologijos mokytoja metodininkė Lidija Šikniajeva, geografijos mokytoja metodininkė Larisa Ušakova.

Šaltinis: “Drąsinkime ateitį

Patiko (0)


Atgal į: P-stop! Moksleiviai už Baltijos jūros ekologiją!