BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Utena – nepalankus miestas dviratininkams

Į laikraščio “Utenos apskrities žinios” korespondento Stanislovo Račo klausimus atsako Utenos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininkas komisaras Rolandas Antanas Skrebiškis

Utenoje dviratininkams eismo sąlygos, atrodo, nelabai gerėja?

Dviratininkai laukia, kada mieste jiems pagerės sąlygos, nes dabar važinėti nesaugu. Užmiestyje rekonstruojant kelius per kaimo gyvenvietes įrengiami pėsčiųjų-dviratininkų takai, kuriais galės saugiai važiuoti dviratininkai.

Nuo UAB „Utenos melioracija”, pro kapines iki „Stumbro” sodų bendrijos palei Sudeikių kalią seniai nutiestas asfaltuotas takas, bet jis nebuvo įteisintas kaip dviračių takas. Dabar tako asfaltas vietomis ištrupėjęs, apaugęs žole ar krūmais. Jį reikėtų atnaujinti, nes į kapines vyksta daug dviratininkų ir pėsčiųjų, o keliu į Sudeikius, ypač vasaros savaitgaliais, labai intensyvus eismas. Jai šalia kelio takas paženklintas „dviračio takas” arba „pėsčiųjų ir diračių takas” dviratininkas privalo važiuoti tik taku.

Juk atsirado galimybė dviratininkams pasivažinėti taku aplink Dauniškio ežerą, o taip pat baigiamame Vyžuonos parke. Tačiau kaip patekti į tas pasivažinėjimo teritorijas?

Yra daug žmonių, norinčių dviračiais važiuoti į darbovietes, bet jiems įrengtų atskirų dviračių takų nėra.

Dviratininkai važiuoja šaligatviais, kurie Utenoje net rekonstruotose gatvėse siauri.

Eismo taisyklėse nerašoma, kad šaligatviais negalima dviračiais važiuoti, bet nurodoma, kokiomis vietomis gali važiuoti, šaligatviai nenurodomi.

Gyventojai toleruoja dviratininkus šaligatviuose, kurie skirti pėstiesiems. Tačiau kai kurie dviratininkai šaligatviuose nevengia pavojingų manevrų: vairo nelaiko rankomis, važiuoja vienu ratu.

Padaužiškumas, neatsargumas gali skaudžiai baigtis. Mes drausminame tokius dviratininkus.

Kokia didžiausia dviratininkų elgesio problema?

Neblaivūs dviratininkai. Utenos rajone per 7 šių metų mėnesius nubausti 142, o apskrities rajonuose - apie 600 dviratininkų.

Turbūt labai mažos baudos?

Nepasakyčiau, kad mažos. Jei dviratininkas važiuoja lengvo girtumo būsenos - bauda siekia nuo 300 iki 500 litų, sunkaus girtumo laipsnis - 500-700 litų. Dalis nubaustų dviratininkų teisinasi nežinoję, kad apsvaigus alkoholiu dviračiu važiuoti negalima.

Kokius dar pažeidimus padaro dviratininkai?

Dviratininkai nuo 18 metų amžiaus privalo važiuoti su apsauginiu šalmu. Dviračiai turi būti su atšvaitais, skambučiais, tvarkingais stabdžiais, tamsiu paros metu (nuo saulėlydžio iki saulėtekio) - įjungtais žibintais. Tamsiu paros metu ar esant blogam matomumui dviračiui būtinas atšvaitas ar važuojantis dviratininkas privalo dėvėti liemenę su atšvaitais.

Kas moko dviratininkus eismo taisyklių?

Dviratininkai iki dvylikos metų amžiaus privalo turėti pažymėjimus, kuriuos išduoda mokymo įstaigos, nuo 14 metų pažymėjimų nereikia, bet turi žinoti eismo taisykles. Jas išmoksta savarankiškai.

Ar greitai taps Utena dviratininkų miestu?

Ne tik Utena, bet daugelis kitų rajonų centrų ir miestų dviratininkams nepalankūs. Apie dviratininkams saugias trasas nemažai šnekama, ruošiami net projektai, bet padėtis į gera keičiasi pernelyg lėtai.

Dalis žmonių ir esamomis sąlygomis važiuoja dviračiais. Ko jiems palinkėtumėte?

Norėčiau, kad suaugę dviratininkai rodytų gerą pavyzdį jauniesiems, kurie mėgsta kartais pašėlti, pasipuikuoti. Visi turėtume sudrausminti blogai besielgiančius.

Šaltinis: “Utenos apskrities žinios

Patiko (0)

Rodyk draugams

Rašyti komentarą

Tavo komentaras