BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Senelis Žuvintas. Aves Lituania – paukščių stebėtojų klubo – įspūdžiai iš kelionės į seniausią Lietuvos rezervatą

Vingiuojame link Marijampolės vaizdingu keliu pro Aukštadvarį, besigėrėdami besiplaikstančio rytinio rūko gabalais virš ežerų, miškais ir laukais dengtomis kalvomis. Pirmą įspūdingą dienos paukštį aptinka Vidmantas - ant beržo tupi tiesiog degantis ryto saulės spinduliuose raudonuodegės patinas. Ausuotieji kragai, šoninės, šiltos šviesos glamonėse taip pat atrodė tikrai įspūdingai - visai kitaip, nei vidurdienį. Kirtę Nemuną Prienuose ir pazigzagavę keliukais per lygumas, atsidūrėme prie Žuvinto biosferos rezervato administracijos.

Gražiai sutvarkyta aplinka, pastatas su puikiu apžvalgos bokšteliu ant stogo. O nendryne šalimais - medinis takelis, vedantis į stebėjimo bokštelį. Pakeliui klausėme volungių ir mažųjų krakšlių, stebėjome nendrines startas ir ežerinių nendrinukių skrydžius. O būnant bokštelyje, apačioje staiga praskrido didysis baublys. Jų Žuvinte - 15 porų. Nebuvau matęs baublio iš viršaus.

Kita ekskursija - į plačias pievas, kur mus lydėjęs rezervato direktorius Arūnas Pranaitis aptiko itin retą Lietuvoje geltongalvę kielę. Gausu pievinių kalviukų, kalena gandrai, grakščiai laviruoja ore nendrinės lingės. Amalvo pelkė nelabai primena klasikinę aukštapelkę ir visai nepanaši į Čepkelius. Bet labai produktyvi - tilvikų gausa. Čia stebėjome gaidukus, tikučius, raudonkojus ir žaliakojus tulikus, upinį kirliką, aibę pempių, Teminko bėgikus. Na o kulminacija - keturi plaukikai vestuviniais rūbais. Visos patelės - jos, skirtingai nuo daugelio kitų paukščių, spalvingesnės už patinus. Nes neperi kiaušinių ir neaugina jauniklių. Visa tai daro patinai, o patelės, sudėję kiaušinius, ištraukia ilsėtis pietinių jūrų paplūdimiuose. Yra ko susimąstyti…

Simno miestelyje zujo čiurliai, stebėjome pietinius purplelius, čivylius ir kitą gražią smulkmę. Po to pasukome į Buktos mišką, dalis kurio - rezervatinė. Miškas įspūdingas, tvirtoviškas, vietomis monumentalus. Beveik vien lapuočiai. Drėgnose vietose telkšo maži tvenkinukai, padabinti pavasarinėmis gėlėmis. Atmosfera paslaptinga tiek, kiek leidžia jūsų asmeninės fantazijos išgalės. Prisiklausę paukščių giesmių pasukome namų link. Prienuose sustojome prie salų Nemune. Čia yra didelės kirų ir žuvėdrų kolonijos, peri kelių rūšių tilvikai. Džiugino puikūs teleskopiniai vaizdai - pora didžiųjų dančiasnapių, besigražinančių ant kranto, mažosios ir upinės žuvėdros, raudonkojai tulikai.

Trumpam sustoję Birštono parke baigti savo provizijos naikinimo, tuo pačiu vaizdingu keliu pargrįžome į sostinę - jau visai vakare. O kitą šeštadienį - nežinomi Dzūkijos stebuklai.