BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Automobilių taršos reikalavimai: EP nariai pritarė priemonėms, kurios padės iki 2020 m. pasiekti 95 g/km CO2 ribą

Kelių transportas į aplinką išmeta maždaug penktadalį ES išmetamo anglies dvideginio (CO2), o nuo 1990 metų jo kiekis padidėjo beveik trečdaliu. Aplinkos komitetas trečiadienį pritarė siūlymams, kaip įgyvendinti griežtesnius ES šalyse parduodamų naujų automobilių taršos reikalavimus.

Automobiliai turės tapti ekologiškesni ir ekonomiškesni © BELGA/J.Hardy/Maxppp

Dabar nauji automobiliai nuvažiavę kilometrą vidutiniškai gali išmesti 160 g CO2.

Tačiau gana greitai ši riba keisis, nes galiojantys ES teisės aktai nustato, kad naujų lengvųjų automobilių vidutinis išmetamo CO2 kiekis turi būti sumažintas iki 130 g/km 2015 m., o iki 2020 m. turi būti pasiekta privaloma 95 g/km CO2 riba.

Aplinkos komiteto nariai trečiadienį balsavo dėl Komisijos siūlymų, kaip šiuos tikslus įgyvendinti.

Europarlamentarai siūlo skatinti ypač mažai teršiančių (iki 50 g/km CO2) automobilių gamybą: skaičiuojant vidutinį išmetamo CO2 kiekį jiems būtų suteiktas didesnis svoris, kad gamintojai galėtų šio „kredito” pagalba sumažinti labiau teršiančių automobilių indėlį ir taip pasiekti privalomą vidutinę ribą.

Jie taip pat siūlo keisti automobilių ekologiškumo ir ekonomiškumo vertinimo procedūrą, kad gamintojų duomenys, pvz., dėl kuro sąnaudų, geriau atitiktų realybę.

Be to, komitetas į Komisijos pasiūlymą įtraukė nuostatą, kad iki 2025 m. CO2 riba būtų mažinama iki 68-78 g/km.

„Automobiliai taps ekonomiškesni, o tai leis vartotojams sutaupyti lėšų”, - pabrėžė EP nuomonę šiuo klausimu parengęs Thomas Ulmer (Europos liaudies partija, Vokietija).

Toliau dėl šių pakeitimų bus deramasi su valstybėmis narėmis, o balsavimas EP plenarinėje sesijoje numatytas šių metų liepą.

Europos Parlamento informacija

Patiko (0)

Rodyk draugams

Rašyti komentarą

Tavo komentaras