BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Atšalus orams raginama neatsisakyti važinėjimo dviračiais ir netgi - laimėti vieną

Atšalus orams dviračių gatvėse sparčiai mažėja. Dviračių entuziastai teigia, kad vėsesnis oras ir net gausėjantys krituliai didelės įtakos važinėjimui dviračiais neturi, tad kviečia visus neatsisakyti šio transporto ir netgi paraginti kitus juo naudotis - kurti vaizdo klipus konkursui „mobile2020″ ir laimėti miesto dviratį.

Vaizdo klipų konkurso organizatorius Linas Vainius, važinėjantis dviračiu ištisus metus, teigia, kad dviračiai bei dviračių trasos yra pritaikytos važinėti net sudėtingomis oro sąlygomis, reikia pasirūpinti tik tinkama apranga ir techniškai tvarkingu dviračiu bei šviesomis. „Važinėti dviračiu sveika, smagu ir patogu. Trumpesnis kelionės laikas, pagerėjusi fizinė būklė, nuotaika ir sveikata - tai, ką iš ties vertinu” - sako jis. Diskomforto dėl blogo oro Linas Vainius nepatiria. „Tinkamai apsirengus nebaisus nei lietus, nei šaltis. Svarbiausia, kad dviratininkas būtų gerai matomas kelyje, naudotų dviračio šviesas tamsoje. Mums verta pasimokyti iš Skandinavijos šalių, kur žmonės dviračius naudoja susisiekimui ištisus metus, net ir spaudžiant speigui” - aiškina jis.

Lietuvos dviratininkų bendrijos teigimu, didžiausią įtaką dviračių populiarumui ES miestuose turi miesto reljefas (visi miestai, kur dviračiai labai populiarūs, yra lygumose), studentų skaičius (Groningen, Delf ir Münster - tai dviratininkų miestai, kuriuose studijuoja daug studentų), miesto dydis (dviračiai populiariausi vidutinio dydžio miestuose, kur blogiau negu mažesniuose miestuose išvystyta automobilių transporto infrastruktūra, ir blogiau nei didesniuose miestuose - visuomeninis transportas). Tuo tarpu klimato sąlygos turi mažiau įtakos dviračių transporto populiarumui. Lietuvos dviratininkų bendrija kaip pavyzdį pateikia Suomijos miestą Oulu, esantį ties poliariniu ratu, kuriame net žiemą apie 20 % visų kelionių įveikiama dviračiais.

Lietuvoje domėjimasis dviračiais auga. Tai pastebime visi - gatvėse gausėja dviratininkų, naujai tiesiami dviračių takai, daugėja renginių dviračių mėgėjams. Vis daugiau savivaldybių rengia specialiuosius dviračių takų planus, tiesia naujas trasas Kaune, Klaipėdoje, Alytuje, Vilniuje, Šiauliuose ir kt. Vis dėlto išlieka aiški naudojimosi dviračiais priklausomybė nuo oro sąlygų. Dviratininkų gerokai sumažėja prasidėjus rudens lietums (net oranžiniai dviračiai nukritus paskutiniams medžių lapams išmynė žiemoti), o iškritus sniegui važinėja tik didžiausi entuziastai. Tačiau tokių entuziastų greitos auga. Nauji techniniai sprendimai, dalies įmonių teigiamas požiūris, nenoras atsisakyti per vasarą išsiugdyto įpročio visur vykti dviračiu bei siekis įveikti save ir nenusileisti gamtai - tik keli faktoriai, skatinantys nepaleisti dviračio vairo ištisus metus.

Vaizdo klipų konkurso organizatoriai mano, kad dalinimasis teigiamomis emocijomis ir patirtimis turėtų paskatinti žmones naudotis dviračiais visais metų laikais, o vaizdo klipas - puiki priemonė tam perteikti. Konkurso dalyviai komisijai turi pateikti trumpą filmuką apie dviračio naudojimą susisiekimui iki 2014 kovo 27 d.

Lai dviračių ratai ir filmavimo juostos sukasi!

Daugiau informacijos

http://mobile2020.eu/country-pages/lietuva/home-lietuva.html

Dalyvavimo konkurse taisyklės

Linas Vainius
Tel. 8 699 33661
El. p. linas@atgaja.lt

Baltijos aplinkos forumo informacija

Patiko (0)

Rodyk draugams

Rašyti komentarą

Tavo komentaras