BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Atostogos kitaip

Neseniai grupelė marijampoliečių viešėjo Aukštaitijoje. Sakysite nieko įdomaus? Tikrai klystate! Penki entuziastai per šešias dienas dviračiais numynę apie 450 km Aukštaitijos kalneliais grožėjosi Anykščių, Utenos, Zarasų, Ignalinos ir Molėtų kraštų gamta ir aplankė įvairias lankytinas vietas. Ką manote apie tokias atostogas?

Šiai savotiškai avantiūrai pasiryžo penki entuziastai. Iš anksto buvo numatyta automobiliu nuvykti iki Anykščių, ten susidėti kelionei reikalingus daiktus ant dviračių ir jais penkioms dienoms išvykti suplanuotu maršrutu.

Liepos 9 d. apsistojame prie Rubikių ežero. Pirmiausia aplankome pačius Anykščius. Per Anykščių šilelį numiname iki Puntuko akmens, apsilankome Siaurojo geležinkelio stotį, užkopiame į Laimės žiburį. Pirmas kalnelių krikštas. Pirmąją dieną dviračiais nuvažiuota apie 30 km.

Antrosios dienos rytas aušta šviesus. Sukrauti daiktai ant dviračių, paliekame automobilį ir pasileidžiame ant dviejų ratų. Pirmieji nuostoliai už 10 km - nuleista padanga. Dviračio savininkė mokosi pati susitvarkyti gedimą - visiems linksma. Jau nuo pirmos dienos nuolat skamba dainos. Geros emocijos tiesiog veržiasi iš vidaus ir dar labiau kelia nuotaiką. Leliūnuose aplankome įspūdingą V.Valiušio keramikos muziejų ir patraukiame Utenos link pietauti sustodami tik Sudeikiuose, prie Alaušo ežero. Maistą visos kelionės metu perkame prieš valgymą paskutiniame pravažiuojamame taške su prekybos vieta (kad neapsunkintumėme ir taip nelengvo bagažo). Po pietų privažiuojame Gražutės regioninį parką, kuriame mūsų trasa drieksis apie 50 km per pievas ir mišką greta upių (Šavašos ir Šventosios) ir daugybės ežerų - puiki galimybė atsigaivinti „čia ir dabar”. Pažintiniame Šavašos take aplankome pagoniškos šventyklos liekaną - Lūžų akmenį. Išvažiavus į pievas mus pasitinka sparvos. Bet tai tik pagreitina greitį net dviračiu vietomis nepravažiuojamais lauko keliukais. Numynę 94 km nakvynei palapines skleidžiame prie Asavo ežero. Ežero vanduo atgaivina ir nuovargio kaip nebūta. Naktį šiek tiek nulyja.

Trečiosios dienos rytas vėl šviečia. Išsimaudę gaiviame ežere, papusryčiavę ir susikrovę daiktus vėl leidžiamės Gražutės dviračių trasa. Neilgai. Už kelių šimtų metrų vėl ta pati padanga tuščia. Bet šeimininkė jau beveik pati susitvarko gedimą ir vėl mėgaujamės tyra miško gaiva karštą vasaros dieną, skamba juokas, dainos, miname smėlėtais miško keliukais, šiek tiek tenka bristi per purvynus, bet nuotaika puiki. Išsimaudome ežere pavadinimu „Šventas” (netoliese prisirenkame grybų vakarienei). Aplankome Salaką, kuriame stūkso tikrai įspūdinga 1006-1011 m. statyta didinga akmeninė bažnyčia. Pietums nusipirktas pienas išsilieja viename krepšyje ant rūbų ir palapinės - tenka viską skalbti artimiausiame ežere. Aplankome buvusį energetikos muziejų, kuris, deja, jau nebeveikiantis - likę tik keletas lauko eksponatų. Suradę egles seses (dvi eglės suaugusios kelių metrų aukštyje) atsisveikiname su Gražutės regioniniu parku ir patraukiame į Zarasus. Zarasai mus užburia gamtos grožiu ir tuo, kaip sutvarkytas miestas (išpuoselėta aplinka, įrengta apžvalgos aikštelė, įspūdingas fontanas ir kt.). Nuvažiavę 67 km, nakčiai apsistojame kempinge. Vakaras su įvairiais, linksmais žaidimais.

Ketvirtosios dienos rytas aušta gražus, bet su įtartinu vėjeliu. Pirmiausia vykstame į Stelmužę. Aplankome vergų bokštą, Stelmužės ąžuolą, Lygumų akmenį. Nuo Stelmužės mus pasitinka priešpriešinis vėjas - mes sakome, kad Zarasai nenori mūsų išleisti - minti tampa kur kas sunkiau ir dėl vėjo, ir dėl dažnų įkalnių. Nugali ištvermė ir gera nuotaika (pvz. viena žygeivė sako sau tyliai: „sena kumele, mink greičiau, kad kitiems nereikėtų laukti…”). Pakeliui į Ignaliną aplankytas Lapeliškių akmuo. Deja, nuo Dūkšto mus pasitinka stiprus ir šaltas lietus. Taip važiuojame apie pusantros valandos iki pirmojo kaimelio - Kazitiškių, kur prisiglaudžiame parduotuvės prieangyje (mielaširdinga pardavėja išverda arbatos, persirengiame, užvalgome). Ieškome stogo virš galvos. Visų parduotuvės lankytojų pagalba mums surasta pastogė sausai pernakvoti. Nuvažiuota 98 km.

Nuotaika vėl pakili, kai penktosios dienos rytą už lango pamatome jau šviesų dangų. Patraukiame per Ignaliną Palūšės link. Unikali šv. Juozapo bažnyčia su varpine, muziejuje atidengtas pilkapis, akmens amžiaus trobelė ir nuostabi gamta. Vėl dainos skamba mišku važiuojant Ginučių vandens malūno link (nuotaikos nesugadina net subliuškusi kita padanga). Netoliese - įmonės UAB „Alga” pastatytas apžvalgos bokštas, iš kurio grožimės nuostabiais Molėtų krašto vaizdais. Užsukame į Ladakalnį. Nuo jo matosi net šeši ežerai - nepakartojamas reginys. Toliau nustebina nedidelio kaimelio Antalksnės skulptūrų kalnelis su trimis originaliomis religinėmis skulptūromis. Linkmenyse apsiperkame maisto ilgesniam laikui, nes įvažiuosime į Labanoro regioninio parko miškus, kuriuose, tiesa prisigrybavome, bet aplink tik miškas - vietomis varėmės dviračius be kelio, kėlėmės juos per bėgius ir toliau važiavome mišku. Įveikę 81 km, nakčiai įsikuriame prie Aiseto ežero.

Šeštosios dienos rytas vėl prasideda maudynėmis, nors ką tik nustojo lyti. Patraukiame Kulionių link - aplankome Lietuvos etnokosmologijos muziejų, dar pravažiuojame Naujasodį ir Alantos miestelį, iš kur vėl traukiame atgal prie Rubikių ežero. Paskutiniai smagūs 76 km.

Automobilis stovi ten, kur ir paliktas. Dar viena nakvynė prie ežero ir septintosios dienos rytą pajudame namų link.

Per šias dienas mažai pažįstami žmonės tapome stipria komanda, patyrėme ypatingą artumą su gamta, mus nuolat lydėjo geros emocijos, tryško gyvenimo džiaugsmas, kelionės varomoji jėga buvo fizinis aktyvumas ir daina. Net oras mums buvo palankus.

Kelionė kainavo apie 200-250 Lt vienam asmeniui (kelionė iki Anykščių, maistas, nakvynė ir pan.).

Linkime visiems šaunių atostogų, džiuginančių sielą ir stiprinančių sveikatą!

Lina Laukaitienė

Dariaus Petruškevičiaus ir Dainos Leščikaitės nuotr.:
1. Marijampolėje, prieš išvykstant. Iš kairės: Daina, Vilija, Valdas, Lina, Darius (kelionės organizatorius ir vadovas).
2. Zarasai, ant apžvalgos rato.