Kas čia? Šio puslapio pagalba gali išsaugoti įrašą tolimesniam naudojimui, arba parodyti savo draugams per socialinius tinklus. Pranešimą apie įrašą galima nusiųsti ir el. paštu.

Kur norite publikuoti?

Nusiųsk draugui el. paštu

E-mail It
2011-09-27

Tyrimas: Lietuvos jaunimas linkęs vartoti atsakingai, tačiau ne visuomet žino kaip

Publikuota: Ekologija, Renginiai, įvykiai, Visuomenė

Lietuvos jaunimui atsakingo vartojimo idėjos yra nesvetimos, tačiau daugiau nei pusė apklaustųjų mano, kad atsakingai vartoti yra nepatogu. Be to, jauniesiems vartotojams trūksta atsakingo vartojimo žinių ir įgūdžių, o šia tema pateikiama informacija atrodo nepatraukliai. Tyrimo rezultatai ir galimi atsakingo vartojimo tarp jaunimo skatinimo būdai bus aptarti Jungtinių Tautų vystymo programos (JTVP) Lietuvoje inicijuotoje konferencijoje „Ar po mūsų bus tvanas?”, vyksiančioje Rugsėjo 29 d., Vilniuje.

Tyrimo duomenimis, didžioji dalis jaunimo laikosi įvairių atsakingo vartojimo principų: 3 iš 4 apklaustųjų teigia, kad taupo elektrą, 73 proc. - vandenį, po 62 proc. apskritai stengiasi vartoti mažiau bei renkasi vietinę produkciją. Pagrindiniai šių įpročių motyvai: noras mažinti aplinkos taršą, taupyti gamtos išteklius bei finansinė nauda. Tačiau daugiau nei pusė respondentų mano, kad atsakingas vartojimas sukelia papildomų nepatogumų, o 18 proc. tiesiog nežino, kaip vartoti atsakingai.

Siekiant suteikti jaunimui informacijos apie įvairius atsakingo ir tausojančio vartojimo aspektus bei paskatinti prisidėti prie tolimesnės atsakingo vartojimo idėjų sklaidos, organizuojama konferencija „Ar po mūsų bus tvanas?”. Joje dalyvaus jaunimo ir nevyriausybinių organizacijų, valstybinių įstaigų bei socialiai atsakingų įmonių atstovai. Renginio metu jie ne tik klausys pranešimų, bet ir patys siūlys atsakingo vartojimo skatinimo tarp jaunimo idėjas. Konferencijoje pranešimus skaitys bei diskusijoje dalyvaus www.sveikasvaikas.lt iniciatorė Agnė Zakarevičiūtė, projekto „Nepirkime vandens plastikiniuose buteliuose” vadovė Vaida Pavilonytė, laidos „Ekovizija” vedėja Jovita Valeikaitė ir kiti.

Konferencijos metu daug dėmesio bus skiriama įmonių socialinės atsakomybės aspektams. Tyrimo metu išryškėjo itin žemas jaunimo informuotumas apie įmonių, savo veikloje taikančių socialinius, aplinkosaugos bei skaidraus verslo principus, teikiamas prekes ir paslaugas: didelė dalis respondentų nurodė, kad sunku atsakyti, ar jie renkasi tokių įmonių prekes (38 proc.) bei tas, kurios pagamintos iš įmonių, atsižvelgiančių į socialinės atsakomybės aspektus, tiekiamų žaliavų (44 proc.).

„Atsakingas vartojimas yra glaudžiai susijęs su prekės ar paslaugos pasirinkimu, atsižvelgiant į jos poveikį aplinkai, socialines gaminimo sąlygas. Rinkdamiesi tiekėją, remiame tam tikrus veiklos principus. Jei skirsime dėmesio aplinkosauginiams ir socialiniams prekės ar paslaugos aspektams, daugiau įmonių bus suinteresuotos atsakinga, aplinkai ir visuomenei palankia veikla”, - teigia JTVP Lietuvoje vadovė Lyra Jakulevičienė.

Konferencijos programą ir informaciją dėl registracijos galima rasti čia.

Atsakingo vartojimo tyrimas bei populiarinimo akcijos organizuojamos įgyvendinant projektą „VARTAI: įmonių socialinės ir aplinkosauginės inovacijos”, kurį finansuoja Europos socialinis fondas. Projektą įgyvendina Jungtinių Tautų vystymo programa Lietuvoje, bendradarbiaujant su Lietuvos verslo darbdavių konfederacija, profesine sąjunga „Solidarumas” ir Nevyriausybinių organizacijų informacijos ir paramos centru.

Konferenciją organizuoja Lietuvos jaunimo organizacijų taryba kartu su bendrove „Prime Partner”.

Daugiau informacijos: Alina Mirošnikova, UAB „Prime Partner”, +370 677 87191, alina@primepartner.lt

Patiko (0)


Atgal į: Tyrimas: Lietuvos jaunimas linkęs vartoti atsakingai, tačiau ne visuomet žino kaip